CD Třeboňští pištci - Aj, růže rozvila se
(s DPH)
Pozvánka v pátek 6. října 2017 do Třeboně do nově otevřeného zrekonstruovaného divadla na unikátní baletního představení:
Komponovaný večer představí 3 choreografy různých generací tvořící na hudbu význačných českých skladatelů. Diváci se mohou těšit na tři umělecké zážitky;, každý v délce 30 minut.
Hudba: Antonín Dvořák (Smyčcový kvartet "Slovanský")
Choreografie: Mário Radačovský
Tančí: 8 sólistů Pražského komorního baletu
Slovanský kvartet je jednou z nejosobitějších a nejvyhraněnějších Dvořákových komorních skladeb.
Jedná se o dílo šťastné životní pohody, radosti z dosažených úspěchů i nabytého uměleckého sebevědomí.
Výrazná melodika, vzácná dokonalost kompoziční práce a zvuková ušlechtilost řadí toto dílo k nejkrásnějším kvartetním skladbám světové hudby. Stejně laděná je i choreografie Mária Radačovského, jehož ústředním tématem je žena - žena milovaná, opouštěná, osamocená, sama sebou, hledající, milující.
Autor nahlíží do niterných pocitů ženy, ať už jde o radost ze života, lásku, smutek či hněv..
Hudba: Vladimír Sommer (Smyčcový kvartet d-moll)
Choreografie: Hana Polanská Turečková
Tančí: 4 sólisté Pražského komorního baletu
Existenciální abstraktní balet jako metafora nikdy nepoznaného tajemství života a světa.
Choreografie je inspirována obrazem Vladimíra Houdka "Černé zrcadlo".
Spolupráce Hany Polanské Turečkové a Vladimíra Houdka by se dala popsat jako "jevištní či filmová koláž tance a malby hledající definici vztahu mezi jazykem těla a obrazovým ztvárněním" a je silně inspirovaná modernismem. "Ústředním zájmem tvůrčí dvojice jsou současné možnosti abstrakce, která je vždy procesem, vztahem, abstrakcí něčeho a nikdy nedosáhne vytoužené čistoty a bezvztažnosti."
Ideu obou umělců podporuje i existencionální kvartet Vladimíra Sommera.
Hudba: Bedřich Smetana (Smyčcový kvartet "Z mého života")
Choreografie: Pavel Šmok
Tančí: 6 sólistů Pražského komorního baletu
Kvartet Z mého života patří mezi vrcholná díla světové komorní tvorby.
Jeho obsah vyplývá z názvu: je to jímavá niterná zpověď skladatele, zamyšlení nad dosavadním životem s jeho radostmi i strastmi, nadějemi i zklamáními, je to i vyznání víry ve vlastní vznešené poslání a hořká rezignace z marného zápasu se zákeřnou chorobou (kvartet vznikl dva roky po Smetanově ohluchnutí).
Tragický patos nerovného boje umělce s nevyléčitelnou nemocí se stal i ústředním tématem Šmokovy choreografie.
Vstupenky:
Premiéra byla uvedena při příležitosti uplynutí 50 let od založení souboru Balet Praha, předchůdce Pražského komorního baletu. Představení bylo součástí oslav Roku České hudby 2014 .