CD Třeboňští pištci - Aj, růže rozvila se
(s DPH)
Od srpna 24 se můžete vydat na zážitkové jízdy z Nové Bystřice do Hůrek a zpět. Dodejme však, že Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD)mají v plánu i postupné rozšíření nabídky!
Na šestikilometrové trati Hůrky – Nová Bystřice na Jindřichohradecku v současnosti začaly od 10. srpna 2024 jezdit parní a motorová lokomotiva od pátku do neděle. Tyto turistické jízdy budou pokračovat do konce září.
V říjnu JHMD počítá s provozem o víkendech a svátcích. vzhledem k povodním je vše ve vývoji a je těžké předvídat dny, termíny.
Informace k ceně jízdného:
CO SE DĚJE:
VIDEO NA YOUTUBE (prosinec 2022):
FACEBOOK Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. (2. října 2022)
Vážení cestující,, Informujeme Vás ohledně způsobu zajištění dopravní obslužnosti od 3.10.2022. JHMD bude nadále zajišťovat dopravu dle závazku veřejné služby v plném rozsahu. Do okamžiku obnovení licence bude doprava zajišťována náhradní autobusovou dopravou. Tento čas společnost využije k opravě vozového parku a tratě, ke zlepšení komfortu cestujících. Všem cestujícím se omlouváme za vzniklé komplikace. Vaše Úzkokolejka (Zdroj: https://www.facebook.com/jhmd.cz)
JINDŘICHOHRADECKÝ DENÍK (2. října 2022)
V létě 2022 ještě Jindřichohradecké úzkokolejky jezdily a z řad veřejnosti o ně byl tradiční velký zájem. Poté vyplynula informace, že Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) jsou v insolvenci...
V neděli 2. října 2022 v 17.06 hodin odjel z jindřichohradeckého nádraží úzkokolejky poslední vlak. Bude to skutečně dočasně, jak tomu všichni při poslední jízdě věřili?
Jindřichohradeckým místním drahám (JHMD), které jsou od 7. 9. v insolvenčním řízení a od 6. 10. v úpadku, se však cesta k návratu vlaků na koleje komplikuje. Drážní úřad shledal žádost firmy o vydání osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy jako nedostatečnou...
Zdroj: https://jindrichohradecky.denik.cz/zpravy_region/navrat-vlaku-na-uzkokolejku-se-vzdaluje-zadost-o-osvedceni-ma-nedostatky-2022102.html
Jedná se o unikátní technickou památku, poslední dvě úzkokolejné dráhy v Čechách, s rozchodem 760 mm.
Odbočka: Za "normální" rozchod ("vzdálenost mezi koly") se dnes považuje 1435 mm. K tomuto sjednocení různě širokých rozchodů došlo v Británii až po několikaletém "boji rozchodů", když zákonem z roku 1846 bylo rozhodnuto ve prospěch hodnoty 1435 mm. Tuto vzdálenost mají vnitřní hrany kolejí na většině světových železnic. V Evropě dominuje jiný rozchod jen na Pyrenejském ostrově, ve Finsku, Irsku a na území bývalého Sovětského svazu. Tyto rozchody označujeme jako široké (nejširší z nich je ten španělský, 1672 mm).
Úzkokolejky na jindřichohradecku jsou významnou technickou památkou a velmi navštěvovanou turistickou zajímavostí. Úzkokolejky také dodnes slouží svému původnímu účelu, tj. každodenní osobní a nákladní dopravě.
Jindřichohradecké místní dráhy vybudovaly v Nové Bystřici Regionální muzeum úzkokolejné dráhy. Představuje se zde historie JHMD a drážní dopravy. Nechybí tu ani historické exponáty vážící se k úzkokolejné dopravě.
Úzkokolejky jsou v první řadě zajímavá technická památka, ale nabízí také unikátní atrakci, výlet, který zpestří vaši dovolenou v Jižních Čechách. Jízda stoletým historickým parním vlakem do půvabných zákoutí Jindřichohradecka a České Kanady se všem cestujícím – bez rozdílu věku – jistě stane jedinečným a nezapomenutelným zážitkem!
Domovskou stanicí vlaků je Jindřichův Hradec.
Vydejte se do východního cípu Jihočeského kraje na Jindřichohradecko na zážitkovou jízdu více jak sto let starou historickou lokálkou s rozchodem kolejí pouhých 760 mm.
Vydejte se na jízdu, kde už "cesta je cíl."
Pro turisty jezdí během letní sezóny i pravidelné parní vlaky s historickými vozy. Chloubou úzkokolejky jsou soupravy dřevěných vagónů třetí vozové třídy pocházející z přelomu 19. a 20. století.
V současnosti mají úzkokolejky v provozu tyto tři historické lokomotivy: U 37.002 (1898) - “Krausska”, U 46.101 (1955) - “Polka", U 46.0 (1959) - "Resita". U37 z roku 1898 je vůbec nejstarší provozuschopná parní lokomotiva v České republice, polská lokomotiva U46.001 tzv. "Polka" je z roku 1952 a rumunská Rešica je z roku 1958 .
Historické tratě jsou dvě – jedna vede na jih od JH, druhá na sever; celková délka tratě 79 kilometrů:
Novobystřická lokálka
Obrataňská lokálka
Informace a zajímavosti z úzkokolejky